ELEKTRONSKA
KOMUNIKACIJA

NOVE FUNKCIONALNOSTI CARINSKO INFORMACIONOG SISTEMA

Uprava carina u kontinuitetu radi na unapređenju novih funkcionalnosti u carinsko  informacionom sistemu, u cilju brže i efikasnije razmjene podataka sa privrednim subjektima, prateći zahtjeve  Evropske komisije u pogledu podnošenja i obrade carinskih dokumenata elektronskim putem.

Uprava carina uvodi nove carinske sisteme EPAP-M-ENS i CDS, za čije korišćenje je neophodno da privredni subjekti podnesu Zahtjev za elektronsku komunikaciju sa Upravom carina u novoj formi.

Obavještenjem o načinu, postupku i uslovima za izdavanje odobrenja za elektronsku razmjenu podataka sa Upravom Carina precizira se način, procedura i uslovi koji moraju biti ispunjeni za izdavanje odobrenja. Zahtjev obuhvata sisteme NCTS i AMS, kao i registraciju za korišćenje 2 buduća sistema Import sistem i Export sistem, o kojima ćete biti blagovremeno obaviješteni.

U skladu sa Zakonom o administrativnim taksama, uz navedeni zahtjev je potrebno dostaviti, uplatnice za takse, na transakcioni račun 805-100-45,  i to: 

  • 2 (dva) eura (Tarifni broj 1), poziv na broj odobrenja  je 30007-25-009-1000000 i poziv na broj zaduženja PIB podnosioca zahtjeva
  • 3 (tri) eura (Tarifni broj 4), poziv na broj odobrenja 30007-25-009-4000000 i poziv na broj zaduženja PIB podnosioca zahtjeva.

Za   privredne  subjekte  koji  podnose  zahtjev za elektronsku razmjenu podataka, koji se prvi put registruju kod Uprave carina, za potrebe uvoza i izvoza robe, do potpunog uspostavljanja nadogradnje migriranog CIS-a - bespapirno poslovanje,  popunjavaće će i Formular ERP01: Prijava za test ERP sa Upravom Carina,  koji je dat na linku:  https://ecarina.me/media/attachments/2022/06/03/uputstvo-za-elektronsku-razmjenu-sa-uc-v4.0.pdf, kao i do sada.

eCarina.me

Na ovom Web portalu  mozete pronaći

korisne informacije o sistemima E-Carine

koji se pripremaju u Upravi carina Crne Gore.